رئیس بنیاد مسکن: 2700 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه پرداخت می‌شود

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به میزان تسهیلات واحدهای مسکونی شهری و روستایی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: پیش‌بینی می‌شود که برای بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی در این مناطق بین 2600 تا 2700 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شود.
علیرضا تابش افزود: برآوردهای بنیاد مسکن این است که حدود 500 میلیارد تومان نیز به زلزله زدگان استان کرمانشاه کمک‌های بلاعوض پرداخت شود.
وی اظهارداشت: این در حالی است که برآوردهای اولیه کارشناسان بنیاد مسکن حاکی از خسارت 2 هزار میلیارد تومانی واحدهای مسکونی در شهر و روستاهای مناطق زلزله زده استان کرمانشاه بود.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: برای پرداخت تسهیلات بانکی به واجدین شرایط تاکنون 30 هزار نفر به بانک‌های عامل معرفی شده است و حدود 16 هزار واحد موفق به انعقاد قرارداد با بانک‌ها شده‌اند.


وی با بیان اینکه سقف تسهیلات بانکی برای مناطق شهری 40 میلیون تومان و روستایی 30 میلیون تومان است، گفت: از این تعداد 5200 واحد روستایی احداثی و 10 هزار واحد تعمیراتی هستند که 7 هزار واحد آن در شهر و 3 هزار واحد دیگر در روستاها قرار دارند.
تابش یادآورشد: تاکنون در منطقه 12 هزار واحد مسکونی آواربرداری شده و همزمان با عملیات آواربرداری بازسازی واحدهای مسکونی نیز آغاز می‌شود و هیچ مشکلی در زمینه آواربرداری در منطقه نداریم و ماشین آلات کافی نیز در منطقه وجود دارد.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مجموع بر اثر زلزله استان کرمانشاه سبب شده تا 40 هزار و 545 واحد مسکونی در منطقه احداث و 59 هزار و 513 واحد تعمیر شوند.
تابش اظهارامیدواری کرد: تا پایان 6 ماه نخست سال 97 عملیات تمام واحدهای مسکونی روستایی و تا پایان سال 97 تمام واحدهای مسکونی خسارت دیده در شهرهای مناطق زلزله زده به قیمت سقف برسد.
وی با بیان این که در مجموع یک هزار و 590 واحد مسکونی روستا و 8 شهر بر اثر زلزله استان کرمانشاه خسارت دیدند، گفت: در 289 روستا خسارت واحدهای مسکونی برای 50 درصد است و حتی بسیاری از واحدهای مسکونی روستاییان به طور کامل تخریب شده است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به توزیع کانکس در منطقه بیان کرد: تاکنون 12 هزار کانکس توسط نهادهای مستقر در منطقه بین زلزله زدگان توزیع شده و 3 هزار کانکس نیز توسط خیرین به مردم تحویل شده و در مجموع حدود 15 هزار کانکس برای اسکان موقت در اختیار مردم قرار گرفته است و هیچ نگرانی در تحویل کانکس به مردم در منطقه نداریم.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس بنیاد مسکن: 2700 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه پرداخت می‌شود اعتصاب سراسری در فلسطین در اعتراض به سفر معاون ترامپ ترامپ در فکر عزل رئیس دفتر کاخ سفید است زمان ثبت‌نام حج 97 اعلام شد طرح ترامپ برای غارت عربستان روسیه جنگنده‌های سوخو-30 به میانمار می‌فروشد بارزانی: تاریخ مشخصی برای حل اختلاف با بغداد وجود ندارد بازگشت نیم میلیون عراقی آواره جنگ داعش دکتر قاضی زاده هاشمی: وزارت بهداشت با قیمت‌گذاری کالاهای سلامت مخالف است پرونده یمن در سازمان ملل به دست یک دیپلمات انگلیسی افتاد شمخانی: صحبت از بازبینی برجام ناشی از توهم ترامپ است لاریجانی: در صداوسیما به موضوع امیدآفرینی در جامعه توجه بیشتری شود ایران و سوریه خواستار خروج ترکیه ازعفرین شدند تاکید محافظه‌کاران آلمان بر لزوم تسریع مذاکرات ائتلافی برای تشکیل دولت وزیر نیرو: سازگاری با کم آبی را جایگزین مقابله با خشکسالی کنیم اعلام آمادگی کردهای عراق برای اعزام نیرو به عفرین و جنگ با ترکیه اعتصاب سراسری در فلسطین در اعتراض به سفر معاون ترامپ اعتصاب سراسری در فلسطین در اعتراض به سفر معاون ترامپ اعتصاب سراسری در فلسطین در اعتراض به سفر معاون ترامپ اعتصاب سراسری در فلسطین در اعتراض به سفر معاون ترامپ اعتصاب سراسری در فلسطین در اعتراض به سفر معاون ترامپ